hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Sunday, November 21, 2010

BERMULALAH KEHIDUPAN BARU KU DISINI

"DISINI"maksud sy di shah alam laa..huhuuu...ada orang kata shah alam best..town life..tp bg saya yg sukakan suasana kampung cukup xsuka sangat dengan suasana bandar..xbrape nk selesa...bagi proper dalam utan serang BJ uh...eventhough jauh dari bandar tp rase suasana nak belajar tu..rasa nikmat kampus life...

*************************************************************************************

19 NOVEMBER 2010, Jumaat- suasana di terminal bas tesco cukup2 sesak..dan saya ada disitu kala itu~sangat penat, lelah, sesak, rimas semua ada..saya da rasa cm nk pitam dah time uh..nasib baek la kak n abg ipar xtngglkn saya terkontang kanteng terkulai layu kerkapai2 kesepian kat stu..kalo x tak pasal2 ada jer yg masuk hospital dah..adoyaii..

Bila SaYa ada dalam bas~

APA YANG TERJADI???

mak bapak xsayang anak kah??

ada ker patut pasangan wife-husband ni p tinggal anak dia tdo dlm bas sorang2 n then bas pun gerak dah laa..korang bayangkan masa uh jlan dah terlalu sesak yg amat driver terpaksa patah balik nk amik mak ayah si budak ni..so, time yg sepatutnya bas gerak kul 9 terpaksa gerak kul 11. byangkan tunggu begitu lama..dah la tgu bas dah satu hal lama siot..adoyaii...segala maki hamun da kuar dah..bagai hah..


*************************************************************************************

JAM 7.02 AM (SABTU) 20.11.10

saya tiba di perhentian bas seksyen 17 shah alam...sampai jer..calling my bro.."org dah sampai."oke tunggu ctu nanti abg dtg"dalam masa tunggu tu saya terpaku dan terharu bila tgk seorg makcik ni terkial2 seorang diri bawa banyak beg mai duduk tepi sy dia minta tlg suruh tekan telefon nak call anak dia " nak mak cik minta tlg tekan ni nk talipon ank makcik" "ok nama ank makcik ape" "rosyaniza" "ok ha ni dah dapat"...mak cik tu pun berbual ngn ank dia suh mai amik" sy jdi sayu dan sgt terharu hampir keluar air mata ni..setelah beberapa minit abg sy pun melambai2 tgn..dan sy menuju ke arah abg dan say 'ok mak cik sy g dulu"~lalu pun saya berlalu dr situ~

No comments:

Post a Comment