hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Saturday, December 18, 2010

PUISI "DIA"BUAT SAYA vs. PUISI SAYA BUAT DIA

Dari jauh aku memandangmu
Lewat semua mata hatiku

vs.



Dari jauh aku melihatmu
Hamper seluruh jiwaku kaku
Dek panahan matamu
Dulu,
Aku masih samar mencari2 cinta
Masih kabur dek timbunan pasir yang menggunung
Disebalik papan2 usang
Masih tiada sirna cahaya
Seolah2 pelita hilang sumbunya
Kini,
Kau bangkitkan semula
Suara hati
Suara jiwaku..
Agar aku kukuh, tidak rapuh..
Memerima dan menilai cinta..
Cinta,
Yang lahir dari hati..
Mampu mekar dek sinaran mentari pagi
Jika ia
Disemai rapi, diurus kondisinya
Dengan nilai yang baik, iman yang utuh, budi yang tdk pernah luntur dek simbahan asid..
Maka ia terjaga rapi..
Tuntasnya akan bisa sampai
Ke penghujung tirai mahligai kebahagiaan...

No comments:

Post a Comment