hijau2 si pokok

hijau2 si pokok

sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Sunday, July 7, 2013

PERISTIWA LAMA TERJADI LAGI

SALAM SEMUA. Perasaan rindu disapa "ustazah" terulang lagi. Peristiwa saat aku memakai tudung yang agak labuh dr kwn2 yang lain membuat kan seorang yg aku gelar dia adik sebab umo dia jauh beza muda dr aku. Zulhelmi. panggil aku kak mas ustazah. aku slalu bg nasihat dekat dia. sebab dia ni mcm ada masalah family sikit la. huhu. hanya bg teguran dan nasihat. Kali ini terulang lagi dimana aku perlu beperwatakan ala2 ustazah gtu utk g opis. keje. suatu harapan dan arahan dr bos yang wajib aku turuti. huhu. ok la. baik. sy menurut perintah. tapi aku lebih suka jd dri sendiri. sebab aku ni bukanlah solehah sgt. kat rumah pakai baju mcm biasa je. kat luar pakai je jeans. tp menutup aurat. teringat pesanan ustazah ku."kite kalo nk jaga aurat, jaga betul2". mmg betul apa yg diperkatakan dia. tapi utk merubah ke arah yg lebih baik dr tempoh masa yg agak singkat itu tdak mungkin. perlahan2 la. Aku tak bole nak jadi org lain yang dari latar belakang agama. sekolah agama semua tu. diorang mmg dah diasuh macam tu. Jadi aku nak jadi diri aku. tp akan berubah sikit demi sedikit ke arah yang lebih baik.insyaAllah.

No comments:

Post a Comment