hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Monday, May 13, 2013

UJIAN BUATKU

Salam dunia...sudah lama tidak mengisi ruangan pelangi ni. hati tergerak utk mengisi kembali ruangan ini yg dah lama terkubur mati. bismillah...tahun baru ak baru saja dapat hadiah baru. aku macam xpercaya yg ak accident. 19 jan 2013 tarikh keramat yg takkan ak lupa sampai mati. huhu..ak tergolek 3x sebelum sedar yg kaki dah xbole gerak. ak sakit. mmg sangat sakit....nk g tengok tempat praktikal punya hal...apapun Allah dah tak izin so tak boleh la makanya. bermalam di wad dahlia.... sabtu, ak bermalam di wad dahlia ditemani kakak yg setia menemani...kaki sakit. patah. hancur tulang lutut. hanya Allah je yg tahu betapa sakit ak saat itu. nangis air mata dah xmau keluar lagi..hati sedih kenangkan nasib yg menimpa diri. aku derita lagi. ibu terkejut saat musibah menimpaku. bawa bertenang ibu. cuma sikit saja kata abg. walau sikit saja ujian ini. sakitnya aku yg rasa. bila doc tiba cakap mmg teruk kena ni..kaki awk kena tebuk sebab nk bubuh pemberat supaya tulang tu tak lari.ak sangat takut. bila dengar nasihat abg, aku pasrahkan saja. relakan saja ia berlaku. saat ak dibilik rawatan. mujurlah ada doc yg bahasakan ddiri dia akak ni dtg mendampingiku. cuba tenangkanku. terima kasih kakak doctor siti humaira. sempat juga ak melihat namanya walau dalam kesakitan.hehe.. 31 jan 2013... hari operation. sgt menggerunkan. kaki kena operate masuk plate. sungguh sayu hati ni tatkala melihat ibu disisi yg tak penah jemu menjagaku. terima kasih ibu. ungkapan maaf terukir dibibir ku lafaz pada ibu disaat nurse datang membawaku ke bilik bedah..hati bercampur baur. perasaan berdebar2..gemuruh.takut.dan sayu. 10pm 31 jan 2013... operation selesai. alhamdulillah aku selamat. Allah panjangkan umurku lagi. syukur sebab masih beri nafas utk hari itu... 5 feb 2013.. aku dah boleh keluar dr hospital...gembira yg amat....hari seterusnya dilalui dirumah tanpa pergerakan pun. juga sakit....hari demi hari aku lewati..berani kan diri utk bangkit. syukur.....hingga kini aku masih boleh berdiri dengan bantuan tongkat... hari ini, esok dan seterusnya moga kaki ku sembuh dan bole berjalan seperti biasa. itu doa ibuku utkku. moga aku masih diberi nyawa utk esk dan menghabiskan sisa2 praktikalku...moga aku dapat ijazah aku seperti mana sahabat baikku kini sudah berjaya. ibu.....andai nyawaku terhenti disini..ampunkan daku kerana tidak dapat tunaikan hajatmu utk melihat daku bernaju jubah di hari graduasi...

No comments:

Post a Comment