hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Wednesday, May 19, 2010

MERAIH AMPUNAN, CINTA DAN KASIH-NYA

Terasa begitu banyak kekacauan dan kegalauan yang menimpa diri sejak kebelakangan ini..Terasa diriku jauh dariMU wahai Tuhan yg mengciptakan sekian Alam..Tuhan yg tahu segala sesuatu..Terasa diri ini terlalu leka dengan arus duniawi yg tidak akan lenyap sebelum tiba waktunya yakni hari Qiamat..Saya begitu terasa jauh sangat dari sisiNYA walaupun saya mengerjakan suruhanNYA dan tuntutan agama..Saya terlalu leka, alpha, lupa akan tanggungjawab sebenar sebagai seorang khalifah di bumi Allah yg sepatutnya sudah maklum akan peranannya..saya juga lupa akan hakikat sebenar yang dilahir dan zahirkan sebagai seorang anak..malah saya juga alpha terus dengan realiti hidup saya yang merupakan seorang penuntut..Semua tanggungjawab yang sepatutnya saya pegang erat dan pikul, saya abaikan begitu sahaja dengan membuang waktu melalaikan diri dengan perkara yang tidak bermanfaat..Hari-hari yang saya lalui tiada sebarang pengisian rohani mahupun pengisian pengukuhan mental..Hari-hari yang berlalu dihabiskan dengan mengadap 'lap top' yang sebenarnya lap top itu adalah AMANAH bagi saya untuk meraih segenggam tabah dan menamatkan perjuangan di medan tempur yakni membawa pulangan segulung ijazah..

No comments:

Post a Comment