hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Thursday, May 20, 2010

gathering ex-ssktm -medan selera kg kraftangan, kb

Ya Allah...hanya padamu daku memanjatkan rasa syukur yang tiada penamatnya..Alhamdulillah, semalam 20 MEI 2010, kami dipertemukan semula setelah hampir 10 tahun kami tidak bersua muka, berkongsi cerita, bergelak ketawa..masing2 sudah besar panjang rupanya..saya kira dah lulus untuk bergelar seorang abi atau bapa..untuk khairul anan dan muhammad farhan..hehe..


PERTAMA kali saya duduk semeja bersama khairul anan dan muhammad farhan(paan)..degup jantungku bergedup kencang sepertinya mahu rebah kebumi..hehe..mana tak nya hanya sekuntum bunga sahaja yang hadir ketika itu.(kasturimelati).si dua kumbang lagi si jejaka tampan..hehe..tampankah???huahuahuaa..semestinya kamu menjadi rebutan para gadis diluar sana..saya not in ur list ok..hehe..saya orang pertama tiba di perkarangan medan selera kampung kraftangan saat itu..hati berbaur2 takut dan terasa seperti tidak sabar ingin ketemu dgn kawan2 lama..tetapi harapan itu hanya tinggal PERSOALAN..kenapa,mengapa, sebab apa mereka tidak boleh menghadirkan diri..setibanya saya disitu, saya amat kepanasan sekali kerana cuaca begitu hangat..saya mula pelik, saya datang dengan prebek je..boleh om time..y org lain tak? tapi itu hanya bermain di benak fikiranku sahaja..

JENG3...saya tersilau ternampak paan ( muhammad farhan) dengan short pant nya seperti mahu ke pantai..hehehe..saya masih lagi cam muka nya..tetapi dia terpinga2 melihatku..sepertinya tidak berapa cam..hehe..maklumla, dulu saya ngn dia kelas lain2..but saya bergaul dengan semua orang..huhu..

Kami bergerak memasuki kedai nasi ulam itu..jam pun sudah pukul 1 tgh hari..sejam berlalu pd masa yg ditetapkan..setelah itu, kami mengorder air..paan dengan teh o aisnya dan saya dengan sirap selasih yg sedap itu..tiba2 handphone paan berdering..paan tell me khairul anan nk datang..dah on da way..saya mula rasa sedikit malu..maklumla kwn tidak sekelas kan..


TENG3...dia dah datang dengan toleh kiri kanannya..sesampainya dia, paan tanya kenalkah dia padaku???dia menjawan KENAL..wahh..saya cukup bangga dan kagum dengan memori ingatannya,..cukup kukuh dan kuat..setelah itu..kami makan..yum yum yum...habis...licin...pinggn paan paling berkilau..si paan yg suka mkn lauk saje..huahuahua..

PABILA USTAZ BERKATA-KATA...hehehe,,saya menggelarkan khairul anan sebagai pak ustaz..dia mula memberi tazkirahnya yg panjang lebar..saya kagum dengan penyampaiannya..NYATA LAGI BERSULUH dia seorang yang tinggi ilmu agamanya..


kami borak2 dan sembang2 sampai kul 3 lebih...setelah itu kami beransur pulang..terima kasih kepada saudara muhammad farhan bin zainuddin kerana telah menaja dan membelanja kami makan..hehe..terima kasih juga buat khairul anan kerana telah memberi nasihat yang berguna kepada kawan2mu..(sedikit sesi tazkirah)...memori ini akan memjadi memori indah dalam hidupku..walaupun kami hanya bertiga ketika itu..

No comments:

Post a Comment