hijau2 si pokok

hijau2 si pokok


sy sayang ibu saya

sy sayang ibu saya

Saturday, June 25, 2011

A.K.U L.E.M.A.H

Aku lemah....
tatkala aku dijuji...
aku lesu...
tatkala aku tidak mampu...

aku leka....
aku alpha...
pd mu ya Tuhan...

kini....

aku diuji...
seribu daya...
aku cuba...
tidak mampu aku..
terpesona dengan keindahan harta dunia..
leka dek urusan dunia semata...

tidakku mengerti...
erti...
redha....

cekallah wahai sang hati...
terimalah dek uji....
kental lah hati...
dek terima panahan menanti...

rela hati diuji..
pasrah menanti..
iman diuji....
dek cekal tak hatimu?

tegakkn iman mu...
teguhkan ihsan mu...
betulkan lisanmu...
tigkatkan sujudmu..

dalam sujudku padaMu TUhan, aku mengharapkan belas kasihmu...aku menantikan hadirnya cahayaMU buatku...

No comments:

Post a Comment